tirsdag 18. september 2012

Strategi for Senter for Laks - og vannforskning

Stiftelsen "Senter for Laks og vannmiljø er en fiktiv stiftelse med følgende formålsparagraf hentet fra stiftelsesdokumentet:
  • Stiftelsen Senter for laks og vannmiljø har som formål å bidra til økte kunnskaper om de ville laksestammer
  • Stiftelsen vil videre bidra til:
    • å utvikle samarbeidsarena for forskning, næringsliv, forvaltning og allmenheten
    • aktiviteter knyttet til miljøtilstanden i vannforekomstene
    • næringsutvikling med utgangspunkt i de ressurser som vassdrag og fjord byr på


Stiftelsen har i dag en egen hjemmeside. Denne er statisk, og det er ingen kommunikasjon i mot leseren. Dette ønsker stiftelsen å gjøre noe med, og til dette ønsker de å benytte sosiale medier. De ønsker i første omgang å starte med en blogg og en twitterkonto.
I forbindelse med dette har stiftelsen laget en egen strategi for hvordan dette skal gjøres. Denne er lagt ut på Slideshare.

7 kommentarer:

  1. Hei Ketil
    Bra presentasjon du har laget. Lærerikt å lese.
    Hilsen Tone

    SvarSlett
  2. Hei på deg!

    Kort og god presentasjon som tar for seg en rekke viktige punkter.
    Mål, strategi og retningslinjer vil gi bedriften en god og enkel plan å følge, for å oppnå suksess ved sin satsning på sosiale medier.

    Dette var kjekt lesestoff! :)

    Mvh
    Jørn

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelig kommentar :)

    SvarSlett
  4. Jeg synes dette var en flott strategi! Kort og konsist "to-the-point" med mange gode punkter. :)

    SvarSlett
  5. Hei Kjetil - fin presentasjon av Strategi for sosiale medier. Fikk frisket opp litt kunnskaper om laks. Skal du hjelpe senteret ut på sosiale medier?

    SvarSlett
  6. Takk for det! Senteret er nok fiktivt :)

    SvarSlett